Ostatnie trzy tygodnie minęły pod znakiem szkoleń podnoszących jakość obsługi klienta w lokalach Szlaku Kulinarnego Śląskie Smaki. W jednodniowych praktycznych warsztatach udział wzięli przedstawiciele 19 restauracji Szlaku. Łącznie przeszkolono aż 37 osób. Szkolenia odbyły się w lokalach Szlaku Kulinarnego: Gościnnym Domu w Rydułtowach, Zajeździe Hetman w Lgocie Murowanej i Smaku Regionu w Pawłowicach Śląskich.
W trakcie zajęć, oprócz teoretycznych podstaw obsługi klienta, dotyczących m. in. typologii gości, aktywnego słuchania czy komunikacji werbalnej i niewerbalnej, uczestnicy poznali techniki pracy kelnera. Szkolenie praktyczne zwieńczyło przygotowywanie przystawek i deserów bezpośrednio przy stoliku gościa.
Ostatnim elementem zajęć były informacje merytoryczne o projekcie Szlak Kulinarny Śląskie Smaki i zapoznanie personelu restauracji z ich obowiązkami wynikającymi z umów pomiędzy lokalami a Śląską Organizacją Turystyczną.
Kolejne szkolenia juz w przyszłym roku.