PROMOCJA PRZEZ SYSTEM IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ:
jednolity system logotypów i zasad ich wykorzystania, dopuszczalne i niedopuszczalne sposoby ekspozycji znaku
1. ŚLĄSKIE SMAKI - znak towarowy słowno-graficzny nr 256769, zastrzeżony 16 maja 2012 roku w Urzędzie Patentowym RP na rzecz Województwa Śląskiego
2. FESTIWAL ŚLĄSKIE SMAKI www.slaskiesmaki.pl - znak towarowy słowno-graficzny nr 256768, zastrzeżony 16 maja 2012 roku w Urzędzie Patentowym RP na rzecz Województwa Śląskiego
PROMOCJA PRZEZ SYSTEM OZNACZENIA RESTAURACJI:
tablice informacyjne, tabliczki-certyfikaty przynależności do Szlaku Kulinarnego "Śląskie Smaki"
PROMOCJA PRZEZ WYDAWNICTWA WŁASNE:
1. PRZEWODNIKI - język polski i angielski
2. MAPA - Szlak Kulinarny "Śląskie Smaki"
3. PASZPORT PIECZĄTKOWY - konkurs „Poznaj Śląskie Smaki”
PROMOCJA PRZEZ MEDIA:
1. PUBLIKACJE/ARTYKUŁY PRASOWE - dzienniki, czasopisma, wydawnictwa specjalistyczne
2. PROGRAMY TELEWIZYJNE - cykl programów „Rączka gotuje na Szlaku Kulinarnym Śląskie Smaki” - TVP3 KATOWICE
3. NARZĘDZIA INTERNETOWE:
- SERWIS INTERNETOWY - dostępny pod adresem www.slaskiesmaki.pl, zawierający w swoich ramach Festiwal "Śląskie Smaki"
- FACEBOOK - największa sieć społecznościowa dla pasjonatów kulinarnego dziedzictwa; https: //www.facebook.com/SlaskieSmaki/
- APLIKACJA MOBILNA Śląskie Smaki - dostępna w sklepach: Google Play – Android; AppStore – IOS; Windows Store – Windows Phone; zestaw restauracji, regionalnych specjałów, pobliskich atrakcji turystycznych, informacji o wydarzeniach i promocjach
PROMOCJA PRZEZ SERWISY REKLAMOWE W MEDIACH:
prasa, telewizja i Internet
1. REKLAMA W PRASIE
2. FILM PROMOCYJNY - Szlak Kulinarny "Śląskie Smaki" - serwis YouTube
PROMOCJA PRZEZ STUDY TOUR i STUDY PRESS:
blogerzy, dziennikarze, specjaliści i touroperatorzy polscy i zagraniczni
Fot. www.podrozeodkuchni.pl
Fot. www.gdziewyjechac.pl
PROMOCJA PRZEZ WSPÓŁPRACĘ KRAJOWĄ I MIĘDZYNARODOWĄ:
dziennikarze, touroperatorzy i blogerzy
BLOG: www.bien-voyager.com
PROMOCJA PRZEZ PREZENTACJE SZLAKU KULINARNEGO/EVENTY:
imprezy targowe, wystawiennicze i promocyjne oraz konferencje
Stoisko promocyjne SZLAKU KULINARNEGO ŚLASKIE SMAKI, Międzynarodowe Targi Turystyki, Spa, Sprzętu Turystycznego i Żeglarskiego GLOBalnie 2017, 31.03-2.04.2017, Katowice
PROMOCJA PRZEZ ROZWÓJ FESTIWALU "ŚLĄSKIE SMAKI":
XIV Festiwal "Śląskie Smaki" - 16 VI 2019, Rudy
zorganizowano już 14 edycji Festiwalu "Śląskie Smaki"
Bardzo ważne są również działania mające na celu rozwój istniejącej oferty restauracji stojących na Szlaku Kulinarnym. Prowadzone są w dalszym ciągu audyty wszystkich lokali w celu podnoszenia standardów jakości potraw i serwisu. Przeprowadzono również szkolenia i warsztaty dla właścicieli i pracowników obiektów.